Rehabilitacja sportowa

Rehabilitacja sportowa jest obszarem fizjoterapii, w której jesteśmy specjalistami. Liczne szkolenia  oraz nabyte w wieloletniej pracy ze sportowcami  doświadczenie sprawiają, że jesteśmy po prostu skuteczni.

Sportowcy  w związku z dużo większym obciążeniem układu kostno-stawowego i mięśniowego, są bardziej narażeni na powstawanie kontuzji i poważniejszych urazów. Jednocześnie wymagają bardzo szybkiego powrotu do wysokiego poziomu sprawności z przed kontuzji. Specjalnie dla nich przygotowywaliśmy program rehabilitacji sportowej o wiele bardziej rygorystyczny i wymagający. Jego celem jest szybkie wyleczenia miejsca uszkodzenia, znalezienie pierwotnej przyczyn urazu i  doprowadzenie do maksymalnej sprawności i wydolności organizmu poprzez stosowanie treningu siłowego i wytrzymałościowego. W przypadku sportowców szczególnie ważne jest wnikliwe przeanalizowanie co stoi u podstaw ich przeciążenia. Mogą to być źle dobranej buty, niewłaściwy trening, zła mechanika ruchy itp. Zgodnie z zasadą „najpierw usuń przyczynę a później lecz” pomagamy wyeliminować te czynniki, które negatywnie wpływają na zdrowie naszych sportowców, stosując tak proste rozwiązania jak wkładki do butów czy złożone jak reedukacja nerowow-mięsniowa. W naszej praktyce postrzegamy człowieka holistycznie przez pryzmat jego funkcjonowania w życiu codziennym.

Naszą terapią leczymy chore miejsce, eliminujemy  zaburzenia prowadzące do powstania urazu oraz  zabezpieczamy przed ich odnawianiem. Oddziałujemy równocześnie na problem jak i na przyczynę.

Najczęstszymi problemami z jakimi zgłaszają się do nas sportowcy są:

- rekonstrukcja ACL
- zespół przeciążeniowy mięśni posturalnych
- chondromalacja rzepki
- łokieć tenisisty, golfisty
- zespół cieśni nadgarstka
- stan po artroskopii
- stan zapalny na przebiegu, przyczepie mięśnia lub więzadła
- zapalenie rozcięgna podeszwowego (ostroga piętowa)
- stan po złamaniu, unieruchomieniu