Rehabilitacja ortopedyczna i sportowa

Prowadzimy terapię nakierowaną na dysfunkcję narządu ruchu spowodowane zaburzeniami układu kostno-stawowego i mięśniowego. Nasze działania mają na celu jak najszybsze przywrócenie maksymalnej sprawności i funkcji.

Rehabilitacja ma za zadanie dokładne określenie problemu, znalezienie przyczyny powstania i  jak najszybsze jego wyeliminowanie. Nadrzędnymi elementami  w procesie usprawniania są czas w jakim zlikwidujemy zaburzenie i skuteczność z jaka będziemy działać.  Aktywność jaką osiągnie pacjent oraz usunięcie lub maksymalne zminimalizowanie przyczyn powstania dysfunkcji.

W zależności od indywidualnych potrzeb pacjenta w terapii wykorzystywane są również zabiegi fizykoterapii.

Sportowcy w związku z dużo większym obciążeniem układu kostno-stawowego i mięśniowego, są bardziej narażeni na powstawanie kontuzji i poważniejszych urazów. Jednocześnie wymagają bardzo szybkiego powrotu do wysokiego poziomu sprawności z przed kontuzji. Specjalnie dla nich przygotowywany jest program rehabilitacji o wiele bardziej rygorystyczny i wymagający. Jego celem jest doprowadzenie do maksymalnej sprawności i wydolności organizmu poprzez stosowanie treningu siłowego i wytrzymałościowego. Korzystanie z metod stymulacji nerwowo-mieśniowych  poprawia propriocepcje i koordynację. Terapia eliminuje zaburzenia prowadzące do powstania urazu  zabezpieczając przed ich odnawianiem. Oddziaływuje równocześnie na problem jak i na przyczynę.

Rehabilitacja przeznaczona jest dla osób:

- ze stanami pourazowymi narządu ruchu
- po przebytych operacjach rekonstrukcyjnych
- ze zwyrodnieniami stawów
- z przewlekłymi problemami bólowymi układu ruchu
- w ostrych stanach bólowych
- z ostrymi i przewlekłymi stanami zapalnymi
- po operacjach wstawiania endoprotez stawów
- przed i po operacjach ortopedycznych

Najczęstszymi problemami z jakimi zgłaszają się do nas pacjenci są:

- rwa kulszowa, barkowa
- naciągnięcie, naderwanie, zerwanie mięśni i ścięgien