Rehabilitacja ortopedyczna i sportowa

Naszym celem jest zawsze jak najszybsze przywrócenie sprawności choremu. Nakierowujemy terapię na dysfunkcję narządu ruchu spowodowane zaburzeniami układu kostno-stawowego i mięśniowego, tak by osiągnąć najlepsze rezultaty.

Rehabilitacja sportowa jest obszarem fizjoterapii, w której jesteśmy specjalistami. Liczne szkolenia  oraz nabyte w wieloletniej pracy ze sportowcami  doświadczenie sprawiają, że jesteśmy po prostu skuteczni.

Sportowcy  w związku z dużo większym obciążeniem układu kostno-stawowego i mięśniowego, są bardziej narażeni na powstawanie kontuzji i poważniejszych urazów. Jednocześnie wymagają bardzo szybkiego powrotu do wysokiego poziomu sprawności z przed kontuzji. Specjalnie dla nich przygotowywaliśmy program rehabilitacji sportowej o wiele bardziej rygorystyczny i wymagający. Jego celem jest szybkie wyleczenia miejsca uszkodzenia, znalezienie pierwotnej przyczyn urazu i  doprowadzenie do maksymalnej sprawności i wydolności organizmu poprzez stosowanie treningu siłowego i wytrzymałościowego. W przypadku sportowców szczególnie ważne jest wnikliwe przeanalizowanie co stoi u podstaw ich przeciążenia. Mogą to być źle dobranej buty, niewłaściwy trening, zła mechanika ruchy itp. Zgodnie z zasadą „najpierw usuń przyczynę a później lecz” pomagamy wyeliminować te czynniki, które negatywnie wpływają na zdrowie naszych sportowców, stosując tak proste rozwiązania jak wkładki do butów czy złożone jak reedukacja nerowow-mięsniowa. W naszej praktyce postrzegamy człowieka holistycznie przez pryzmat jego funkcjonowania w życiu codziennym.

Naszą terapią leczymy chore miejsce, eliminujemy  zaburzenia prowadzące do powstania urazu oraz  zabezpieczamy przed ich odnawianiem. Oddziałujemy równocześnie na problem jak i na przyczynę.

W dobie niesamowicie postępującej chirurgii ortopedycznej dbamy by proces rehabilitacji pooperacyjnej przebiegał sprawnie i  zgodnie z międzynarodowymi standardami. Wciąż aktualizujemy i pogłębiamy naszą wiedzę, by dotrzymać kroku lekarzom ortopedom stosującym coraz to bardziej zaawansowane metody operacyjne. Liczne badania naukowe dowodzą, skuteczności pooperacyjnej rehabilitacji ortopedycznej. Dlatego w dzisiejszych czasach trudno sobie wyobrazić, by np. po rekonstrukcji ACL czy złamaniu trójkostowym nie stosować zabiegów fizjoterapeutycznych. Rehabilitacja ortopedyczna jest dziedziną szalenie elastyczną, dlatego naszą pracę z pacjentem zaczynamy w wielu sytuacjach już przed operacją, albo w dniu zabiegu. Właśnie odpowiednio wczesne wprowadzenie procesu leczniczego daje gwarancję sukcesu i uniknięcia powikłań.

Drugim obszarem jakim się zajmujemy jest rehabilitacja nieoperacyjna. W zależności od sytuacji pomagamy wyleczyć zwykłe urazy nie wymagające skalpela ( np. łokieć golfisty, skręcenia kostki, dyskopatie), ale przede wszystkim działamy tak by nasi pacjenci UNIKNĘLI operacji chirurgicznych.  Rehabilitacja ortopedyczna ma na celu dokładne określenie problemu, znalezienie przyczyny powstania i  jak najszybsze jego wyeliminowanie. Nadrzędnymi elementami  w procesie usprawniania są czas w jakim zlikwidujemy zaburzenie i skuteczność z jaką będziemy działać.  Aktywność jaką osiągnie pacjent oraz usunięcie lub maksymalne zminimalizowanie przyczyn powstania dysfunkcji. Działamy sprawnie ponieważ prowadząc rehabilitację obserwujmy zmiany, które wprowadzamy w organizmie, oceniamy skuteczność stosowanych technik fizjoterapeutycznych i na bieżąco decydujemy o wyborze najlepszych metod rehabilitacji. W zależności od indywidualnych potrzeb pacjenta w terapii wykorzystywane są również zabiegi fizykoterapii.

Rehabilitacja przeznaczona jest dla osób:

- ze stanami pourazowymi narządu ruchu
- po przebytych operacjach rekonstrukcyjnych
- ze zwyrodnieniami stawów
- z przewlekłymi problemami bólowymi układu ruchu
- w ostrych stanach bólowych
- z ostrymi i przewlekłymi stanami zapalnymi
- po operacjach wstawiania endoprotez stawów
- przed i po operacjach ortopedycznych

Najczęstszymi problemami z jakimi zgłaszają się do nas pacjenci są:

- rekonstrukcja ACL

- rwa kulszowa, barkowa