733 86 87 88

asymetria postawy

Jest to sytuacja w, której mówimy o powstaniu zaburzenia symetrii ciała dziecka. 

Prawidłowo gdy patrzymy na dziecko stojące swobodnie w pozycji pionowej, z nogami prostymi w kolanach i stopach ustawionych równo to:

 

patrząc od tyłu:

- miednica ustawiona jest poziomo (kolce biodrowe tylne górne ustawione są na równej wysokości) 

- patrząc od góry pośladki są na jednej linii

- trójkąty talii są równe (wcięcia talii są symetryczne)

- łopatki ustawione się na jednym poziomie i w równej odległości od kręgosłupa

- barki są na równym poziomie

- głowa jest prosto i nie pochyla do boku

- pion spuszczony z guzowatości potylicznej przechodzi wzdłóż kręgosłupa, pada dokładnie na szparę pośladkową 

patrząc od przodu:

- miednica ustawiona jest poziomo (kolce biodrowe przednie górne sa na równej wysokości)

- trójkąty talii są równe (wcięcia talii są symetryczne)

- pępek tworzy jedną linię pionową z brodą, mostkiem i spojeniem łonowym 

- klatka piersiowa jest symetryczna

- barki są symetryczne

- głowa jest prosto nie skręca się w boki

poza tym w skłonie patrząc na dziecko od tyłu powierzchnia pleców po obu stronach kręgosłupa powinna być na równej wysokości.

 

Jeśli u dziecka pojawia się odstępstwo od tych wytycznych można mówić o asymetrii postawy. W zależności od stopnia zaawansowania i ilości tych zaburzeń sytuacja jest błacha lub poważna i predysponije do powstania dużego zaburzenia takiego jak skolioza. Dlatego bardzo ważna jest kontrola dziecka i działanie na poziomie małych asymetrii, nie dopuszczając do powstania większych, trudniejszych w korekcji.

 

 

 

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

zamknij